Bag 資料卡 Sprite.png非官方译名  

贝壳化石(集换式卡牌)

来自神奇宝贝百科
跳到导航 跳到搜索

贝壳化石(日文︰かいの化石,英文︰Helix Fossil)是一张训练家卡

卡牌信息

TRAINER
训练家卡
贝壳化石 HP50
DPt4-081.jpg
宝可梦道具
将这张卡牌当做一只无色 TCG.png宝可梦放到你的备战区(这张卡牌被击倒时,对手抽取1张奖品卡)。这张卡牌不受任何特殊状态影响,不能主动撤回。在你的回合内(进行攻击之前),你可以丢弃这张卡(不视作被击倒)。
このカードは、无色 TCG.pngの「たねポケモン」として場に出すことができる(このカードがきぜつしたら、相手プレイヤーはサイドを1枚とる)。このカードは特殊状態にならず、にげるができない。このカードの持ち主は、自分の番に、場からこのカードをトラッシュしてよい(この効果はきぜつではない)。
Play Helix Fossil as if it were a 无色 TCG.png Basic Pokémon. (Helix Fossil counts as a Trainer card as well, but if Helix Fossil is Knocked Out, this counts as a Knocked Out Pokémon.) Helix Fossil can't be affected by any Special Conditions and can't retreat. At any time during your turn before your attack, you may discard Helix Fossil from play. (This doesn't count as a Knocked Out Pokémon.)
特殊体质 海洋反应
アクアリアクション
Aqua Reaction
 
在你的回合内,当你从手牌中将一张水 TCG.png能量卡贴在这张卡牌上时,从你的套牌中搜寻一个「进化前身为这张卡牌」的卡,并将它放在自身上进化。之后将你的套牌洗牌。攻击招式及特殊能力的效果不能触发该特殊体质。
自分の番に、手札から水 TCG.pngエネルギーを出して、このポケモンにつけたとき、自分の山札から、このポケモンから進化する「進化カード」を1枚選び、このポケモンの上にのせ、進化させる。その後、山札を切る。ワザ・ポケパワーの効果でエネルギーをつけたなら、このボディーははたらかない。
When you attach a 水 TCG.png Energy card from your hand to Helix Fossil (excluding effects of attacks or Poké-Powers), search your deck for a card that evolves from Helix Fossil and put it onto Dome Fossil (this counts as evolving Dome Fossil). Shuffle your deck afterward.

英文版 日文版
SetSymbol磅礴的黎明.png 磅礴的黎明 钻石珍珠系列 2008-05-21 91/100 DP-MD091.jpg SetSymbolDP4.png 月光的追逐 DP系列 2007-10-26 Ryo Ueda [[]] [[]]

[[Category:月光的追逐(集换式卡牌)|]]

SetSymbol阿尔宙斯.png 阿尔宙斯 白金系列 2009-11-04 93/99 SetSymbolDPt4.png 阿尔宙斯光临 DPt系列 2009-07-08 081/090 DPt4-081.jpg Ryo Ueda [[]] [[]]

细节

参见