粉蝶虫(SM6 003)

来自神奇宝贝百科
跳到导航 跳到搜索

粉蝶虫(日文︰コフキムシ,英文︰Scatterbug)是一张属性的基础宝可梦卡。

卡牌信息

基础
  
HP30草 TCG.png
究极异兽
SM6-003.jpg
全国图鉴第664号,喷粉宝可梦。身高:0.3m。体重:2.5kg。
特性 发生异常
いじょうはっせい
Abnormal Outbreak
 
只有后攻方在第一个回合内才能使用此特性。将粉蝶蛹彩粉蝶展示给对手后,把他们加入自己的手牌中,并且重洗牌库。
後攻プレイヤーの最初の自分の番にだけ1回使える。自分の山札にある「コフーライ」「ビビヨン」を1枚ずつ、相手に見せてから、手札に加える。そして山札を切る。
You can use this Ability only if you go second. Once during your first turn (before your attack), you may search your deck for a Spewpa and a Vivillon, reveal them, and put them into your hand. Then, shuffle your deck.
无色 TCG.png无色 TCG.png 撞击
たいあたり
Tackle
10

覆盖身体的粉末能调节体温,所以无论在什么地域和气候下都能生活。
体を 覆う 粉が 体温を 調整するので どんな 気候や 風土の 地域でも 暮らせる。
The powder that covers its body regulates its temperature, so it can live in any region or climate.

英文版 日文版
SetSymbol禁忌之光.png 禁忌之光 太阳月亮系列 2018-05-04 5/131 SetSymbolSM6.png 禁断之光 太阳·月亮系列 2018-03-02 C 003/094 SM6-003.jpg kirisAki [[]] [[]]

细节

  • 这张卡牌的宝可梦图鉴来自《》。