波克基斯(XY6 039)

来自神奇宝贝百科
跳到导航 跳到搜索

波克基斯(日文︰トゲキッス,英文︰Togekiss)是一张属性的2阶进化宝可梦卡。

卡牌信息

2阶进化
波克基古进化
  
HP130妖 TCG.png
究极异兽
XY6E039.jpg
全国图鉴第468号,祝福宝可梦。身高:1.5m。体重:38.0kg。
Δ进化
Δ進化
ΔEvolution
这张卡即使在自己的第一回合或用于刚登场的宝可梦时也可从手牌中完成进化。
このカードは、最初の自分の番や出したばかりのポケモンからでも、手札から進化できる。
You may play this card from your hand to evolve a Pokémon during your first turn or the turn you play that Pokémon.
特性 天恩
てんのめぐみ
Serene Grace
 
这个特性在从手牌中使用这张卡牌进化时可以使用1次。查看自己的牌庫上方的8张卡,任意选择其中的基本能量卡,任意贴在你的宝可梦身上。将剩余的卡片洗入套牌。
この特性は、このカードを手札から出して進化させたとき、1回使える。自分の山札を上から8枚見て、その中の基本エネルギーを好きなだけ選び、自分のポケモンに好きなようにつける。残りのカードは山札にもどし、山札を切る。
When you play this Pokémon from your hand to evolve 1 of your Pokémon, you may look at the top 8 cards of your deck. Choose any basic Energy cards you find there and attach them to your Pokémon in any way you like. Shuffle the other cards back into your deck.
妖 TCG.png无色 TCG.png无色 TCG.png 妖精之风
ようせいのかぜ
Fairy Wind
60
弱点 抵抗力
钢 TCG.png×2 恶 TCG.png-20
会给那些彼此认同对方且不做无端争斗的人们带去各种各样的恩惠。
お互いの 存在を 認め合い 無駄に 争わない 人のために さまざまな 恵みを 分け与える。
It shares many blessings with people who respect one another's rights and avoid needless strife.
撤退:    无色 TCG.png

英文版 日文版
SetSymbol咆哮九天.png 咆哮九天 X·Y系列 2015-05-06 ★H 46/108 SetSymbolXY6.png 绿宝石突破 XY系列 2015-03-14 R 039/078 XY6E039.jpg PLANETA [[]] [[]]

SetSymbolCP4.png EX×M×BREAK XY BREAK系列 2016-04-16 085/131 XYCP4-085.jpg PLANETA [[]] [[]]

细节