梦梦蚀(S1H)

来自神奇宝贝百科
跳到导航 跳到搜索

梦梦蚀(日文︰ムシャーナ,英文︰Musharna)是一张属性的1阶进化宝可梦卡。

卡牌信息

1阶进化
食梦梦进化
  
HP120超 TCG.png
究极异兽
S1H024.jpg
全国图鉴第518号,半梦半醒宝可梦。身高:1.1m。体重:60.5kg。
无色 TCG.png 熟睡波动
じゅくすいはどう
Sleepy Pulse
对手的战斗宝可梦陷入睡眠状态。这个睡眠状态需要抛掷2次硬币,如果不是全部出现正面的话则不会恢复。
相手のバトルポケモンをねむりにする。このねむりで投げるコインは2回になり、すべてオモテが出ないと回復しない。
Your opponent's Active Pokémon is now Asleep. During Pokémon Checkup, your opponent flips 2 coins instead of 1. If either of them is tails, that Pokémon is still Asleep.
超 TCG.png无色 TCG.png 催眠爆发
ヒプノブラスト
Super Hypnoblast
10+
如果对手的战斗宝可梦处于睡眠状态,这次攻击的基本伤害增加「120」点。
相手のバトルポケモンがねむりなら、120ダメージ追加。
If your opponent's Active Pokémon is Asleep, this attack does 120 more damage.
弱点 恶 TCG.png ×2 抵抗力 斗 TCG.png -30 撤退    无色 TCG.png无色 TCG.png无色 TCG.png

总是在打瞌睡做梦。刚睡醒的时候会闹脾气,所以最好别去招惹它。
いつも まどろみ 夢を 見ている。 寝起きは とっても 不機嫌に なるので そっとして おこう。
It drowses and dreams all the time. It's best to leave it be if it's just woken up, as it's a terrible grump when freshly roused from sleep.

英文版 日文版
SetSymbol剑&盾.png 剑&盾 剑盾系列 2020-02-07 088/202 SetSymbolS1H.png 剑·盾系列 2019-12-06 U 024/060 S1H024.jpg MAHOU [[]] [[]]

细节

  • 这张卡牌的宝可梦图鉴来自《》。