太阳岩(L3)

来自神奇宝贝百科
跳到导航 跳到搜索

太阳岩(日文︰ソルロック,英文︰Solrock)是一张属性的基础宝可梦卡。

卡牌信息

基础
  
HP70斗 TCG.png
究极异兽
L3-049.jpg
全国图鉴第338号宝可梦。
特殊体质 回复封锁
かいふくふうじ
Heal Block
 
如果己方场上有「月石」,双方所有的宝可梦不能恢复HP。
自分の場に「ルナトーン」がいるなら、おたがいの場のポケモン全員のHPは、回復しない。
If you have Lunatone in play, damage counters can't be removed from any Pokémon (both yours and your opponent's). (Damage counters can still be moved.)
斗 TCG.png 太阳闪光
サンフラッシュ
Sun Flash
20
如果目标宝可梦下回合想要发动招式,对手掷1次硬币若为反面,那次攻击没有任何效果。
次の相手の番、このワザを受けた相手のバトルポケモンは、ワザを使うときコインを1回投げ、ウラならそのワザは失敗。
If the Defending Pokémon tries to attack during your opponent's next turn, your opponent flips a coin. If tails, that attack does nothing.
当它身体旋转时会发出太阳般的光芒让敌人失明。
からだを かいてん させると たいようの ような ひかりを はなち てきの めを くらませる。
When it rotates itself, it gives off light similar to the sun, thus blinding its foes.
弱点 抵抗力 撤退
草 TCG.png ×2 无色 TCG.png

英文版 日文版
SetSymbol耀武扬威.png 耀武扬威 心金魂银系列 2010-11-02 9/102 SetSymbolL3.png 顶尖大激战 LEGEND系列 2010-07-08 049/080 Kouki Saitou [[]] [[]]

细节