坚盾剑怪(XY1 041)

来自神奇宝贝百科
跳到导航 跳到搜索

坚盾剑怪(日文︰ギルガルド,英文︰Aegislash)是一张属性的2阶进化宝可梦卡。

卡牌信息

2阶进化
双剑鞘进化
  
HP140钢 TCG.png
究极异兽
XY1Y041.jpg
全国图鉴第681号,王权宝可梦。身高:1.7m。体重:53.0kg。
特性 战斗切换
バトルスイッチ
Stance Change
 
从自身手牌中选择1张「坚盾剑怪」与此卡交替(此卡携带的卡牌,伤害指示物,异常状态以及效果等都会继承)。这个特性在己方一个回合内只能使用1次。
自分の手札から「坚盾剑怪」を1枚選び、このカードと入れ替える(ついているカード・ダメカン・特殊状態・効果などは、すべて引きつぐ)。この特性は、自分の番に1回使える。
Once during your turn (before your attack), you may switch this Pokémon with an Aegislash in your hand. (Any cards attached to this Pokémon, damage counters, Special Conditions, turns in play, and any other effects remain on the new Pokémon.)
钢 TCG.png钢 TCG.png无色 TCG.png无色 TCG.png 王者盾牌
キングシールド
King's Shield
50
在对手接下来的回合,自身不受任何招式造成的伤害。在己方接下来的回合,自身不能使用「王者盾牌」。
次の相手の番、このポケモンはワザのダメージや効果を受けない。次の自分の番、このポケモンは「ギングシールド」を使えない。
Prevent all damage done to this Pokémon by attacks during your opponent's next turn. This Pokémon can't use King's Shield during your next turn.
弱点 抵抗力
火 TCG.png×2 超 TCG.png-20
跟随着历代的国王。用灵力操纵人和宝可梦的心。
歴代の 王が 連れていた。霊力で 人や ポケモンの 心を 操り 従わせる。
世代 of kings were attended by these Pokémon, which used their spectral power to manipulate and control people and Pokémon.

英文版 日文版
SetSymbolXY.png XY X·Y系列 2014-02-05 86/146 XY-XY086.jpg SetSymbolXY1Y.png 收集Y XY系列 2013-12-13 R 041/060 XY1Y041.jpg 5ban Graphics [[]] [[]]

细节